گهداری و مراقبت از موی سر تقریباً آسان است اگر بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. مو از پروتئین ساخته شده است ، بنابراین رعایت رژیم غذایی سالم و رعایت بهداشت از قسمتهای اساسی حفظ سلامت مو است. اگر می خواهید موهای زیبایی داشته باشید ، ابتدا با شستشو و نظافت آن را را رعایت کنید. سپس ، روش های سالم خشک کردن و حالت دادن به موهای خود را بیاموزید. سرانجام ، برای حفظ موهای سالم ، تغییراتی در سبک زندگی خود به سمت زندگی سالم ایجاد کنید. داشتن موهای زیبا و خوش حالت علاوه بر حفظ ظاهری زیبا باعث نشاط و حس رضایت افراد می شود. بنابراین با مراقبت از موی سر خود خود می توانید نه تنها ظاهر خود را جذاب کنید بلکه سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید. در این مقاله سعی داریم تا با چند پیشنهاد ساده و کاربردی ، راه های مراقبت از مو ها را به شما آموزش دهیم:

شستشوی مو

موها را زیاد و به مدت طولانی نشویید و از شامپوی مرغوب استفاده کنید. شستن بیش از حد مو باعث خشک شدن موها و از بین رفتن روغنهای طبیعی آن می شود و ممکن است به موهای شما آسیب برساند. فراموش نکنید که موهای خود را حداکثر یک روز در میان یا فقط دو بار در هفته شامپو بزنید. با شستشوی اصولی به مراقبت از موی سر خود کمک می کنید و موهای سالم و زیبایی خواهید داشت.

از شامپوی مناسب استفاده کنید

 شامپوهایی را که حاوی سولفات یا پارابن نیستند امتحان کنید. سولفات ها مواد شیمیایی هستند که باعث می شوند شامپوها کف کنند. پارابن ها مواد نگهدارنده ای هستند که پس از استفاده طولانی مدت باعث تحریک و مشکلات چشمی می شوند . همچنین هر دوی این مواد شیمیایی برای شما و محیط زیست مضر هستند ، بنابراین سعی کنید از شامپوهایی با پاک کننده های طبیعی استفاده کنید.
شامپویی متناسب با نوع موهای خود انتخاب کنید. فقط دنبال هر شامپوی قدیمی نباشید. سراغ شامپویی بروید که برای نوع مو شما مناسب است. انتخاب شامپوی مناسب در مراقبت از موی سر بسیار موثر است. انواع معمولی شامل موارد زیر است:

موهای فرموهای فر یا بافت مجعد احتمالاً شامپوی برای موهای فر یا نرم کننده می خواهند که خامه ای باشد و روغن های طبیعی در آن باشد.

موهای خشکموهای خشک احتمالاً به شامپوهایی با گلیسیرین و کلاژن برای رفع خشکی و کمک به بازگرداندن مقداری رطوبت در مو نیاز دارند.

موهای رنگ شدهموهای رنگ شده یا درمان شده احتمالاً به شامپویی نیاز دارند که با عصاره ها یا اسیدهای آمینه غنی شده باشد ، زیرا شامپوهای دیگر اساساً به آن آسیب می زند.

موهای صاف یا چربموهای صاف یا چرب احتمالاً یک شامپوی ملایم می خواهند که برای شستشوی روزانه طراحی شده باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.